Over ons

FaceClock Software, biedt een toegangsapp voor personeel die gebruikt kan worden middels PIN of gezichtsherkenning, gevestigd in Gemert, opgericht in 2018. 

Missie

Bedrijven helpen meer inzicht en grip te krijgen in hun organisatie op het gebied van personeel. 

Ons team richt zich op alle sectoren die te maken heeft met personeel en urenregistratie, denk hierbij aan 100+. Toch zijn er ook mid-en klein bedrijven vanuit verschillende sectoren die gebruik maken van FaceClock.

FaceClock in de cloud faciliteert drie systemen, namelijk; gezichtsherkenning, urenregistratie en een roostersysteem. Allemaal voor één prijs. Met FaceClock kun je gemakkelijk je personeel middels het gezicht of toegangscode laten in- en uitklokken. Zo heb je te allen tijde overzicht van je medewerkers, waar men staat en wat men aan het doen is. 

Orchideeënkas in Brabant laat gezichtsherkenningssysteem ontwikkelen.

Deze orchideeën kas, werkte destijds met 85 medewerkers. Zij ondervonden helaas het probleem dat pasjes van de medewerkers constant verwisseld werden. Voor deze partij was het onmogelijk de wisselende uitzendkrachten die vaak ook een andere taal spreken uit elkaar te houden en/of te controleren. Daarom besloten zij een gezichtsherkenningssysteem te ontwikkelen bij een software-maatschappij zodat zij precies konden terugzien wie er aanwezig is en wanneer. Graag wilde deze organisatie ook weten wat hun medewerkers precies aan het doen zijn in de kas en hebben daarom de optie toegevoegd aan het systeem om een taak in te voeren.

De combinatie inklokken middels gezicht en taak invoeren was en is namelijk nog niet beschikbaar.

FaceClock – de aangeboden oplossingen samen in de cloud.

Op dit moment zijn er oplossingen als de ‘vingerafdruk’ en het ‘inklokpasje’. Helaas kun je bij deze oplossingen niet aangeven wat je precies gaat doen en kunnen pasjes verwisseld worden. Grote partijen kampen met problemen als weinig overzicht en slechte coördinatie en controle. Er wordt veel gewerkt met uitzendkrachten in de tuinbouw die wekelijks uitbetaald moeten worden, vaak zijn er na een aantal maanden weer nieuwe gezichten. Die gezichten en namen zijn lastig te onthouden en uit elkaar te houden wanneer je te maken hebt met 100+ werknemers. Het is tevens onmogelijk om medewerkers die bijv. zes uren komen werken, precies op de juiste tijden te laten in- en uitklokken om zo dusdanig op die zes uur uit te komen in het systeem. Hierdoor wordt er nog veel gewerkt met werkbriefjes, die vervolgens eens per week handmatig in excel worden verwerkt. Dit kan beter, sneller en makkelijker dachten de makers van FaceClock, en zo zijn de eerste ideeën ontstaan. 

3

Systemen in 1

Cloud-based

Software

Ons team

Christina Buter
Business Development

Christina Buter Business Development bij FaceClock heeft na haar internationale Bachelor Degree in Communicatie, gewerkt voor groot vastgoedbeheerder BRIC Group. Deze partij is gevestigd in Dubai, Hongarije, Spanje, Florida en Brazilië. Na ook hier een salestrackrecord te hebben opgebouwd binnen twee jaar heeft zij besloten zich bezig te willen houden met de ontwikkeling van SaaS-producten. Het is een groot genoegen en uitdaging voor haar om zich nu volledig te mogen inzetten op het gebied van business-development. Christina staat bekend om haar doorzettingsvermogen, klantgerichtheid en geduld. Geen probleem is te moeilijk voor haar en de klant staat te allen tijde op número uno. Haar doel is dan ook het verder helpen, verbeteren en makkelijker maken van de werkprocessen. Kwaliteit boven kwantiteit en daar mag best wat tijd in geïnvesteerd worden. 

Paul B
CTO

Paul is verantwoordelijk voor verschillende uitgebreide ERP systemen in Nederland met menig grote klanten op zijn naam. Zo gebruiken partijen op Schiphol zijn systeem om de ongediertebestrijding in te verwerken en wordt in de Rotterdamse Haven de technologie gebruikt om op een veilige manier elke dag de containers te kunnen laden en lossen. Paul is zeer nauwkeurig, gedetailleerd en staat altijd open voor nieuwe oplossingen op nieuwe markten. Het is een eer en groot genoegen om Paul als CTO voor ons developers -team te hebben. 

Rick B
Developer

Rick heeft jarenlange ervaring in de internet en softwarewereld, daar hebben we minsten vier página’s voor nodig om dat te beschrijven. Bekijk hier zijn video. Rick is te zien in het TV-programma Hunted waar hij op technisch gebied zijn bijdrage levert. Rick is zeer snel, perfectionistisch en oplossingsgericht. Het is een echte topper om mee te werken omdat Rick vrijwel altijd binnen 60minuten een probleem weet op te lossen en Live zet. Zijn bijnaam op kantoor is dan ook Rick60! 

Peter ter Beek
Product Owner

Als Product Owner weet Peter als geen ander wat de behoeftes en wensen zijn van klanten. Peter heeft een goed luisterend oor en kan goed aanvoelen waar precies de pijnpunten zitten. Als vast contact persoon tussen de developers en management biedt Peter in samenwerking met de klanten oplossingen en verbeteringen in de werkprocessen. 

Ralph S
Developer

Ralph is één van onze jonge developers sinds juli 2021. Een ontzettend fijne en snelle collega om mee te werken! 

Marcel D
Developer

Marcel is een zeer pientere en professionele Laravel Developer. Een fijne spar-partner, doordat hij oplossingsgericht is zijn veel klanten geholpen door de ideeën van Marcel. 

Frans ten Brinke
CFO

Frans ten Brinke heeft 32 jaar voor ABN Amro MeesPierson gewerkt en is nu zo’n 13 jaar actief als operator voor private equity bedrijf Waterline Capital BV. Als medeaandeelhouder voor FaceClock houdt Frans zich bezig op financieel gebied en business development. Out of de box denken is geen probleem er is altijd wel een oplossing! 

Sander Vrolijk
Media & Marketing

Sander Vrolijk houdt zich bezig met alles wat met Media te maken heeft. Hij doet eer aan zijn achternaam en is dan ook altijd vrolijk op kantoor. Filmpjes en illustraties moet je aan hem overlaten. Creativiteit en kwaliteit staan hoog in het vaandel. Voor al onze marketing activiteiten kunnen we bij Sander terecht en hij vindt het leerzaam om te werken met nieuwe technieken!

René Goossens
Consultant

Als co-owner van Goossens Wonen en Slapen heeft René veel ervaring opgedaan in het ondernemen. FaceClock was een interessant project in zijn ogen en is daarom aandeelhouder geworden sinds maart 2021.


Eens per week zien we René op kantoor verschijnen tijdens de aandeelhoudersvergaderingen. Zijn doel is om FaceClock zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken en werkprocessen van klanten te versnellen.

Koen Goossens
Algemeen Directeur

Koen Goossens is momenteel directeur van snelgroeiende webshop Wants&Needs  en leidinggevende aan het team van FaceClock. Sinds 2019 investeert hij in internetbedrijven die potentie hebben.
Als schakel tussen business development en de developers bij FaceClock weet Koen waar het bedrijf staat en wat klanten precies nodig hebben. Zo varen wij altijd de juiste koers!